Even terug op Sint Maarten - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esther Coljee - WaarBenJij.nu Even terug op Sint Maarten - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Esther Coljee - WaarBenJij.nu

Even terug op Sint Maarten

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 Maart 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon dia all.
Con bai? Hopelijk gaat alles goed met jullie. Hier op Aruba gaat alles zijn gangetje.

De afgelopen maand is om gevlogen, hoe langer ik hier ben Hoe meer vorm mijn leven hier gaat krijgen. Ik ken steeds meer mensen en begin goed gewend te raken aan de Aruban way of life. Zo leer ik langzaam maar zeker dansen. Voor mensen die zich daar geen voorstelling van kunnen maken, misschien beter ook niet doen, zo veel progress heb ik nog niet gemaakt.

Wat Is er zoal gebeurt in de afgelopen maand... allereerst ik ben verhuisd naar mijn eigen huisje. Super fijn om nu mijn eigen plekje te hebben, maar soms Is het ook wel een beetje stil. Gezien ik eerst met 8 anderen in een huis woonde. Maar ik kom zo nu en dan nog bij ze over de vloer. Ik ben blij dat ik de eerste 6 weken bij Mireille heb gewoond, zij heeft me wegwijs gemaakt op Aruba en door haar ken ik nu mensen die ik anders nooit zou hebben ontmoet. Wat dus een hele fijne basis Is voor als je voor een langere tijd op aruba verblijft.

Twee weken geleden Was Eveline op bezoek, voor de gene die denke wie Is dat. Zij woonde ook enige tijd op sxm bij ons in huis en nadien hadden We nog wel eens contact. Dus tijdens haar caribbean trip heeft ze een dag een dagje aruba gedaan. Mijn eerste visit, we hebben eiland sight seeing gedaan. Was super gezellig.

Vorige week hadden We Aruba doet, dat dat Is inderdaad precies zoals NL doet. Alleen wat warmer. Met mijn PwC collega's hebben We een schoolplein van een basisschool voorzien van nieuwe verf. Denk hierbij aan plaatjes voor de kleuters en voetbalveldjes voor de hogere klassen. We begonnen om 8 uur s ochtends ongeveer, toen Was het nog niet zo warm, en was het ook wel chill.totdat het warmer werd en de zon recht boven mijn hoofd stond, dat maakte een veldje verven wat zwaar. Toch voelde het goed om bij te dragen aan iets voor de Kids van die school. Ze zullen er vast veel plezier van hebben.

Dit weekend bevond ik mij op sxm. We hadden weer eens een lang weekend, wat ik overigens geen probleem vind. En vond het wel een goed idee om even off island te gaan. Nou zijn er veel caribbean islands, maar toch koos ik voor even sxm. Gewoon omdat ik er al zeven maanden niet ben geweest.

Op vrijdagochtend had ik eerst een vlucht naar curaçao, ja er zijn geen direct flights, Daar overstappen en Door op de vlucht naar sxm. Echt super dichtbij ook, vanaf curaçao 1 uur en 20 min vliegen. Dat Is gewoon om de hoek. Dat moment dat je weer met een iets te harde klap landt op Sint Maarten, dat voelt voor mij zo vertrouwd. Stempel halen en ik Was er weer even. Ik heb een heel leuk weekend gehad. Heb geluncht met Ndala, zo leuk om haar na bijna twee jaar een keer terug te zien. Gisteravond heb ik gegeten met wat andere oud collega's, sushi wat Had ik dat gemist zeg, op Aruba Is geen goede sushi te krijgen. Het Was echt super gezellig, heb ze maar gelijk uitgenodigd voor op Aruba. Dus wie weet komen ze een keer mijn kant op. Vanmorgen heb ik ontbeten met taartjes in Marigot, dat blijven gewoon super goede taartjes en het smaakte wederom erg goed. Rond 5 uur weer op het vliegtuig gestapt terug naar de happy island aruba. Ik zit nu nog even te wachten op curaçao want daar moest ik weer overstappen.

volgende maand in Caribbean style.

Bon Siman! Ayo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 6563

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 13 Juli 2016

Caribbean 2.0

Landen bezocht: