Gaaf, nu ken ik iemand uit Holland en Nederland - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Esther Coljee - WaarBenJij.nu Gaaf, nu ken ik iemand uit Holland en Nederland - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Esther Coljee - WaarBenJij.nu

Gaaf, nu ken ik iemand uit Holland en Nederland

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 Mei 2016 | Aruba, Aruba

Bon dia Dushi's,

Al weer een maandje verder en ik moet zeggen hier gaat alles goed. Ondertussen woon ik alweer 4 maanden op the happy island en heb volledig mijn draai gevonden hier. FYI voorlopig kom ik niet meer in NL wonen hoor, ik vermaak mij hier te goed. Waar de titel op slaat zal ik zo uitleggen.

De laatste keer dat ik schreef Was ik net terug van curaçao, en was mijn plan om eens lekker op pad te gaan. Dat heb ik toen ook gedaan, op zaterdag ben ik lekker wezen dansen en op zondag Had ik een BBQ. Gevolg Was dat ik veel te laat thuis kwam en op maandagochtend min of meer een tiki spijt Had van dat ik zo laat was gaan slapen.

Op kantoor Is het momenteel erg druk, werk best veel over en mijn dag ritme bestaat uit opstaan - werken- eten - slapen. Ondanks dat vind ik mijn werk erg leuk en kan ik ook goed met mijn collega's overweg.

Op 27 april zijn wij hier natuurlijk ook vrij. En ik had mijn laten overhalen om mee te doen met de boulevard race. Dit is net zo iets als de city run. 10 km rennen. Nou hoor ik jullie denken Esther jij?! Ja vlaag van verstandsverbijstering denk ik. 10 km rennen in NL vind ik al te zwaar en dan Is het niet zo warm als hier. Dus ik verscheen om 530pm aan de start op dat moment Was het nog een graad of 33 denk ik en de zon brandde nog flink. Na500 meter rennen was ik al zo bezweet dat ik wilde douchen. Onderweg stonden veel toeristen ons aantemoedigen en geloof me dat helpt. Uiteindelijk ben ik gefinished in een uur en 18 min. IK ben tevreden ongetraind 10 km rennen met 33 graden....

Om nog een beetje in beweging te blijven loop ik nu wel vaker hard alleen afgelopen week ging het mis. Ik Was om 6am gaan hardlopen, ik dacht naast een kuil te stappen ben ik op de rand gestapt en toen Was het knak met mijn voet. Zo eigenwijs als ik ben ging ik s avonds nog dansen, en zondag werd ik wakker met een dikke voet. De hele week heb ik met in getapte voet rond gewaggeld, nu gaat het wel weer al moest ik wel er even om denken dat ik gisteren niet weer te fanatiek ging dansen.


Nu waar de titel op slaat.
Ik ga hier met relatief weinig Europees- Nederlanders om, de meeste van mijn vrienden hier komen uit Latijns Amerika. En het gebeurt geregeld dat ik word geïntroduceerd bij nieuwe mensen die ook uit Latijns Amerika komen. Afgelopen maand gebeurde het volgende: nadat ik Was geïntroduceerd raakte ik aan de praat met iemand, hij zei heel blij "gaaf, nu ken ik iemand uit Holland en iemand uit Nederland. " Hoe ga je uitleggen dat Holland en Nederland het zelfde zijn? Ik met pijn en moeite uitgeleg Hoe het in elkaar steekt. Daarna kreeg ik de vraag of ik dan ook hollands spreek naast Dutch, daar ging ie weer. Ook dat Is het zelfde. Ik weet niet wie ooit heeft bedacht dat het grappig om Nederland ook Holland te noemen...ik heb in iedergeval gespreksstof.

Nog 6 weken Dushi's en ik ben even in NL. Ik kijk er naar uit om jullie weer even te kunnen zien.

Bon siman (goede week)
Ayo
Esther

  • 23 Mei 2016 - 21:20

    Rivka:

    Hihi. Ben blij dat het goed met je gaat! Tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 6575

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 13 Juli 2016

Caribbean 2.0

Landen bezocht: