Dat moment waarop weekend weer als vakantie voelt… - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Esther Coljee - WaarBenJij.nu Dat moment waarop weekend weer als vakantie voelt… - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Esther Coljee - WaarBenJij.nu

Dat moment waarop weekend weer als vakantie voelt…

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Juni 2016 | Aruba, Aruba

Bon dia Dushi’s.

Ondertussen is al weer een maand voorbij gevolgen en is het weer tijd voor een update over mijn leven hier op the Happy island. Wat is er de afgelopen maand zoal gebeurt… Ik heb voor het eerst echt stil gestaan bij mij beslissing om te emigreeren, ook is er weer veel gefeest en gewerkt en vooral voor het eerst in bijna drie maanden had ik weer echt een weekend vrij . Dat moment waarop mijn weekend weer als vakantie voelde.

Waarom ben je geemigreerd?
Een vraag die ik hier best vaak krijg, iets waar ik misschien nooit zo overna had gedacht. Vaak als ik hier mensen tegen kom zijn het toeristen en zijn zij in de veronderstelling dat ik ook tourist ben. Ha, niet dus. Vervolgens volgt de vraag, waarom ben je geemigeerd, meestal beantwoord ik die vraag gewoon met, “ dat leek me wel leuk.” Niks van gelogen ik heb het enorm maar mijn zin hier en zou ook zeker voorlopig niet terug willen naar Nederland. Onlangs vond ik een foto in een boekje wat ik had meegenomen uit Nederland. Een foto die genomen is in Italie een land waar ik toch best veel tijd heb doorgebracht in mijn jeugd, hihi nu klink ik oud. Ik denk dat ik een jaar of 9 was toen die foto is genomen. Het zette mij aan het denken, waar komt dat toch vandaan dat ik zo graag reis, maar ook dat ik de beslissing kan maken om total ergens anders te gaan wonen waar je niemand kent. Misschien komt het omdat ik veel heb gereist toen ik jong was, misschien zijn daardoor de grensen wel minder geworden, ik weet dat ik 8000 km van huis woon, en dat dat ongeveer 10 uur vlieg is aka verweg. Maar het voelt lang niet altijd alsof ik daadwerkelijk verweg woon. Of mijn ouders het ooit zo voor zich hadden gezien weet ik niet, het zal vast niet altijd even makkelijk zijn om je dochter aan de andere kant van de wereld te hebben wonen. Heb wel het pad voor mijn zusjes vrijgemaakt veel gekker kan bijna al niet meer. Waarom ik dan ben geemigeerd, omdat ik graag de wereld ontdek en dan niet alleen op de manier zoals de tourist. Ik doe graag een beetje van beide.

Druk druk druk
Als er nog iemand is die denkt dat wij hier in de Caribbean weinig (of niks) doen, je hebt het mis. De afgelopen maand hebben we echt enorme drukte gehad. Het begrip weekend kwam niet echt meer voor in mijn vocabulair. Zaterdag ochtend de was doen en weer aan het werk. Op geven moment ging dat zijn tol eisen, ik was helemaal opgebrand en werd erg verkouden. Gelukkig is de rust nu weer een beetje terug en had ik zowaar een heel weekend vrij. En wat doen wij dan hier? Feesten

Feesten, strand en voetbal.
Twee weekenden geleden was weer zo’n ultiem feest weekend. Op vrijdag om half 6 het kantoor uit en naar de kroeg (die zit naast het kantoor) daarna voetbal kijken (copa America ofzo) Colombianen zijn trouwens wel super supportive als het gaat om het supporten van hun landsteam. Veel van de wedstrijd heb ik overigens niet gezien, boeiend. Maar het was wel super gezellig, daarna zijn we nog ergens anders heen gegaan. Gevolg ik was om 3 uur s nachts thuis. De volgende ochtend had ik hoofdpijn, nee ik had niet gedronken. Na een dag wat aanklungelen en slapen gingen we savonds naar een festival hier op het island. Voor mij denk ik de eerste keer dat ik op een festival ben geweest. Het deed me een beetje denken aan de Heineken Regatta op Sint Maarten van twee jaar geleden. Mooi feestje daarna hebben we nog wat gedronken elders. Gevolg ik was rond 4e thuis denk ik. Op zondag lekker geslapen, ‘s avonds ge-beach-tennist en nog bij Moomba geweest. Je raad het al op maandag was ik er goed moe aan toe. De hele week maar een beetje rustig aan gedaan.

Afgelopen weekend had ik voor het eerst in 2 maanden tijd om naar het strand te gaan. Heb daar gezeten van 3 uur s middags tot 8 uur s avonds. Dat moment waarop je weekend gewoon weer even als vakantie voelt en je nergens aan hoeft te denken. Ik heb trouwens een nieuwe liefde ontdekt hoor. Ik vind het heerlijk om de zonsonderdang te kijken. Het voordeel van wonen op een tropish eiland, elke dag kleurt de zon de lucht weer zo mooi terwijl ik op het strand zit te kijken (en het is dan niet eens koud) Het helpt zeker ter ontspanning 

Haha, schatjes nog een dag of 10 en ik ben in Nederland voor 2 weken. Eens zien of ik er nog wat aan vind. Er staat een hoop leuks op de planning, moet winkelen (hier hebben we niet zo veel winkels en de kleding maten zijn vreemd) mijn zusjes verjaardag alvast vieren en ik ben import-gast op een bruiloft. Ik kijk er naar uit om iedereen weer even te zien, end an op het moment dat ik het weer te koud begin te krijgen brengt KLM mij weer terug naar Aruba.

Zie jullie snel weer.
Ayo!
Liefs,
Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 6591

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 13 Juli 2016

Caribbean 2.0

Landen bezocht: