Weer even in Nederland - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Esther Coljee - WaarBenJij.nu Weer even in Nederland - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Esther Coljee - WaarBenJij.nu

Weer even in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Juli 2016 | Nederland, Schiphol

Hi Dushi's,

Het Is alweer begin juli, nu ik dit schrijf zit in op schiphol, na 13 dagen Is het weer tijd om naar mijn beloved Aruba te vliegen.

Op bezoek in Nederland
De week voordat ik naar NL ging Had ik een soort van vreemde spanning. Zenuwen om weer naar "huis" te gaan. Dit gevoel ken ik nog uit 2012 toen ik terug kwam uit France en uit 2014 toen ik terug kwam van SXM. Waar het precies vandaan komt weet ik niet. Ik kan dus ook niet omschrijven wat hett gevoel dan precies Is. 

24 juni vloog ik aan het einde van de dag naar Nederland. Na 10 uur vliegen Door de nacht -zonder slaap- was ik dan weer in NL. Dat moment dat de daling wordt ingezet en je de piloot hoort zeggen, lokale temperatuur Is 17 graden celcius het Is wat bewolkt en er staat een matig windje. Bewolkt en windje prima, heb ik op Aruba ook. Maar 17 graden, dat is ongeveer de helft van de temperatuur op Aruba, en zo koud staat mijn airco niet eens. Na een flinke wandeling over schiphol en een poos wachten voor immigratie Had ik eindelijk mijn koffer. Daarna begon de show. Angela kwam me ophalen van Schiphol  - super lief-  een week voordat ik überhaupt naar Nederland zou komen Had ze al schik over het feit dat ik het koud zou hebben. Al klappertanden  kom ik die deur door zeilen, het eerste wat ik zeg Is ik heb het koud. En Angela, ja die kwam niet meer bij van het lachen.

Toen ik "thuis" aankwam,  stonden mijn ma en inge al buiten te wachten. Daar was Esther ineens weer. Een nacht niet slapen en 6 uur tijdsverschil resulteerde in een paar uur slapen in de middag. Aan het einde van de middag kroop inge bij mij in bed. Ze wilde me even niet meer loslaten.

Op zondagavond kwamen flink wat vrienden over de vloer. Verhalen over mijn maffe leven op aruba deden het erg goed. Dingen die voor mij normaal zijn geworden, klonken voor mijn vrienden vreemd. Logisch. Het Was echt super om ze even te zien.

Gedurende de dagen heb ik geregeld nog met andere vrienden gesproken, gegeten en gedronken. Veel veranderd er al je niet meer in NL Woont.  Dus ik ben weer helemaal op de hoogte.

Het mooie aan even in Nederland zijn Is dat je normaal kan winkelen. Voor het komende jaar heb ik weer voldoende kleding. Ik kan weer goed gekleed naar kantoor, het strand en al het andere waar ik heen ga.

Mijn ouders gaan verhuizen komende week en er moest in  het nieuwe huis nog het e.e.a worden gedaan, dus ik heb geholpen met laminaat leggen, beetje vreemd dat dat huis nooit mijn thuis - thuis zal worden.

Dinsdag trouwden Angela & Juliaan, dat Was toch echt de hoofd reden dat ik nu naar NL ben gekomen. Ondanks het weer, het Was best fris en een flinke lading regen, Was het een super dag. Ben blij dat ik daar een onderdeel van heb kunnen zijn.

Gisteravond ben ik nog naar de kroeg geweest met mijn vader en zusjes, even lekker gek gedaan met mijn familie, ja dat kan ik soms best missen.

Vanmorgen heeft mijn moeder mij naar Schiphol gebracht, ondanks dat het niet de eerste keer Is dat ik afscheid heb genomen van mijn familie, het blijft altijd lastig.

Nog even en ik ga boarden, Tijd om weer terug te gaan naar huis. Ik zal denk ik toch wel weer blij zijn als ik gewoon een winkel ik kan lopen en bon dia kan roepen zonder dat ik raar wordt aangekeken.

Nog even en dan heb ik bezoek op AUA.

Lieve mensen tot de volgende keer.
Ayo, Liefs, 
Esther


 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 6562

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 13 Juli 2016

Caribbean 2.0

Landen bezocht: